Onlinekurser

YOGA HEMMAPRAKTIK -  YOGA ONLINE KUNDALINIYOGA

Vill du yoga hemma med Ingela? Då kan du välja att kursen "yoga online Kundaliniyoga". Ingela filmar varje vecka ett nytt pass från hennes yogaklasser som läggs upp i en särskild Facebookgrupp. Genom att bli medlem i gruppen kan du yoga hemma i lugn och ro och ändå få en känsla av att du är på plats i den vanliga yogaklassen. I Facebookgruppen kan du ställa frågor om passet till Ingela och diskutera med de andra medlemmarna. Anmäl dig till kursen genom att mejla till Ingela@hoganasyogstudio.se

Kurspris: 399 kr fem tillfällen (filmer). 

Start: v. 34. Du har tillgång till kursen ett par veckor till efter det att kursen avslutats. 

YOGA HEMMAPRAKTIK - YOGA ONLINE - MEDIYOGA

Vi går sakta och metodiskt igenom några av Mediyogans grundpass. Vi stannar till då och då för att känna efter hur olika andningsövningar, ställningar, meditationer upplevs. Yogapassen fokuserar till stora delar på hur du kan mjuka upp stela axlar, skulderblad och skapa flexibilitet i bröstkorgens muskler och ligament. Du lär dig andningstekniker, avspänningssövningar och ett antal meditationsövningar. Ingela filmar passen i yogastudion från veckans mediyogaklass. Genom att bli medlem i gruppen får du tillgång till alla passen. Du får också möjlighet att ställa frågor och diskutera med övriga medlemmar i gruppen. Anmäl dig genom att mejla till Ingela@hoganasyogstudio.se

Ny kurs startar v. 34

Kurspris: 399 kr. Fem tillfällen (filmer). 

Du har tillgång till kursen ett par veckor till efter det att kursen avslutats. 

EN ANDNINGSÖVNING

Här är en andningsövning som hjälper oss att lugna både kropp och själ. Du kan göra övningen antingen sittande på din matta med korslagda ben eller på stol med fötterna på golvet. Pressa fingertopparna emot varandra, och placera händerna så att dina tummar riktas in mot kroppen. Du kan kisa ner mot händerna, eller ned mot nästippen eller blunda. 

Andas in lugnt och mjukt in genom näsan så att du känner att du får in mycket luft i dina lungor. När det är dags att andas ut gör du det i 8 korta och kontrollerade "sniffar/tryck". Håll läpparna som ett "O" och vid varje utandning drad du in naveln så att det skapas ett litet tryck på dina nedre matsmältningsorgan. Eftersom du andas ut 8 gånger så drar du in naveln 8 gånger. Gör gärna övningen i 3 minuter till att börja med och öka efterhand. När du avslutar övningen kan du göra det genom att andas in djupt, hålla andetaget i ca 10 sekunder innan du andas ut. Rör/skaka lite på händerna och kroppen efteråt och slappna sedan av en stund. 

Nu kan du beställa boken!

"Stark och harmonisk med Kundaliniyoga - en guide för nybörjaren".

Boken är skriven av Ingela och är för dig som är nybörjare och vill lära dig grunderna i yogaformen Kundaliniyoga.


Du kan läsa om olika andningstekniker, kroppsställningar och meditationer som är vanligt förekommande i Kundaliniyogan. Kapitlet "Praktiska tips för nybörjaren" kan vara extra intressant att läsa! 


Beställ boken genom att mejla: 

Ingela @hoganasyogastudio.se 

Pris 395 kr. 

Pressklipp

Copyright @ All Rights Reserved

Höganäs Yogastudio

Svarvaregatan 6, Höganäs


Mobil: 070 964 87 49

Mejl: Ingela@hoganasyogastudio.se